گروه بورس: مدیرعامل شرکت مخابرات ایران به شایعات پیرامون این شرکت در مورد افزایش سود سهام پاسخ داد

به گزارش همشهری، همزمان با فروش سهام شرکت مخابرات ایران به کنسرسیوم توسعه اعتماد مبین که با حاشیه‌های خبری فراوانی همراه بود، گمانه‌زنی‌های متعددی درباره افزایش سود شرکت مخابرات در بازار سهام شکل گرفت اما مدیرعامل مخابرات در تازه‌ترین اظهارات خود هر گونه افزایش سود سهام این شرکت را رد کرد و آن را شایعه خواند.

ماه گذشته 50 درصد از سهام شرکت مخابرات ایران به ارزش 8 میلیارد دلار به کنسرسیومی متشکل از 3 شرکت واگذار شد. به‌دنبال این واگذاری، برخی فعالان بازار گمانه زنی‌هایی را مطرح کردند که حکایت از افزایش سود آوری سهام این شرکت داشت اما صابر فیضی مدیرعامل شرکت مخارات اعلام کرد: فعالان بازار با استناد به‌صورت‌های مالی 6ماهه استان‌ها این شایعات را مطرح می‌کنند درصورتی که ترازنامه تلفیقی شرکت هنوز بررسی نشده بنابراین نمی‌توان در این باره اظهار نظر کرد. به گفته وی، افزایش سود سهام شرکت مخابرات در حد حدس و گمان است و سند محکمی ندارد.

مدیرعامل شرکت مخابرات همچنین در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه صورت‌های مالی 6ماهه اول این شرکت در بورس بوده و هنوز حسابرسی نشده است، گفت: بحث‌های مطرح شده درباره تعدیل مثبت سود مخابرات حدس و گمان فعالان بازار است.

فیضی درباره بحث‌های مربوط به تعدیل مثبت مخابرات در بورس اظهار داشت: ما هیچ اطلاعاتی را به جز آنچه به‌صورت مکتوب به بورس داده می‌شود مطرح نمی‌کنیم و از لحاظ قانونی نیز مجاز به مطرح کردن آن نیستیم. 

وی با اشاره به اینکه تعدیل مثبت از صورت‌های مالی به دست می‌آید، افزود: صورت‌های مالی 6ماهه اول به بورس ارسال شده که هنوز حسابرسی نشده است، زمانی که نتیجه آن به بورس آمد براساس آن اطلاعات اقدام می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: شرکت مخابرات زیرمجموعه‌های زیادی دارد و تا 25 مهر ماه مهلت دارد اطلاعات 6ماهه خود را جمع‌آوری کند.فیضی در پاسخ به این پرسش که چه میزان از سود پیش‌بینی شده در 6 ماهه اول محقق شده است، گفت: تا زمانی که سند تلفیق به بورس نرود نمی‌توان درباره آن صحبت کرد.

وی همچنین درباره مشکل برخی سهامداران برای برداشت سود سالانه از بانک ملت اظهار داشت: یکی از همکاران شرکت مخابرات برای امتحان به‌منظور دریافت سود سهم خود در یکی از استان‌ها به بانک ملت مراجعه کرد و با ارائه برگه سهم و کارت ملی توانست سود خود را دریافت کند.

این کار را حتی خود من نیز انجام داده‌ام و هیچ مشکلی به‌وجود نیامد بنابراین ممکن است برگه سهم همراه این افراد نبوده که نتوانستند سود خود را دریافت کنند.

فیضی افزود: هرکس مشکلی در دریافت سود دارد، می‌تواند به امور سهام شرکت مراجعه کند و اگر درست نشد به امور مالی شرکت مراجعه و مسئله را بیان کند تا حل شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران درباره ویژگی واگذاری بلوک 50 درصدی سهام مخابرات به بخش خصوصی گفت: نخستین و مهم‌ترین مزیت این واگذاری خروج از قوانین دولتی و انجام امور براساس قانون تجارت است؛ زیرا 80 درصد قوانین دولتی که مانع رشد شده بود، برطرف و مدیریت خصوصی شد.

راهکار‌های سوددهی

در همین حال یک عضو هیأت‌مدیره شرکت مخابرات به ایسنا گفت: بودجه سال 89 شرکت‌ها باید حداکثر تا آذرماه برای بررسی و تصویب به شرکت مخابرات ایران پیشنهاد شود، بودجه اصلاحیه سال 88 باید براساس سود اعلام شده تنظیم شود و استان‌هایی که تاکنون سود کافی نداشتند باید راهکارهایی برای جبران هزینه‌ها و رسیدن به سود مناسب ارائه دهند.

محمد کرم‌پوراظهار کرد: شرکت‌ها باید هزینه‌ها را طوری تنظیم کنند تا با اهدافی که مجمع تعیین کرده مغایرت نداشته باشد.

کد خبر 93475

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز